Posilňovanie

15 časom overených faktov legendárneho kulturistu Davea Drapera, s ktorými sa nedá nič iné, len súhlasiť

Joe Weider ho raz nazval blonďavým bombardérom a táto prezývka mu prischla. Dave Draper je legenda a zaraďuje sa do zlatej éry kulturistiky, ktorú všetci tak veľmi milujeme. Medzi jeho sparingov patril Arnold, ale tiež Franco Columbu či ďalšia legenda – Frank Zane. Dave je americký kulturista, ktorý vo svojich 21 rokoch vyhral prvý titul, konkrétne Mr. New Jersey. Tým odštartoval niekoľko skvelých úspechov, nevynímajúc tituly z Mr. America, Mr. Universe či Mr. World. Vždy sa venoval športu a na strednej škole to bolo zápasenie, neskôr aj gymnastika či plávanie, no ako to už býva zvykom, zamiloval si cvičenie a spomínané víťazstvo v New Jersey v roku 1962 ho len utvrdilo v tom, že by mal pokračovať. Jeho výška činí 183 cm a súťažná váha sa pohybovala okolo 106,6 kg. O živote Davea si napíšeme možno niekedy inokedy, pretože dnes sa výhradne zameriame na jeho 15 časom overených faktov.

Nie vždy býva zvykom, že rôzne “skvelé fakty a rady” sú naozaj skvelými, ale do známeho časopisu Flex sa dostala stránka, ktorá je snáď jednou z najviac relevantných výtlačkov v ére tohto časopisu. Nič, len fakty, s ktorými musíme len a len súhlasiť. Dave Draper má aktuálne 73 rokov, no toto sú veci, ktoré budú platiť vždy.

zdroj: tumblr.com

1. Kombinácia silového tréningu a správneho jedenia je najpriamejšia cesta, ako budovať svaly a silu.

2. Správny životný štýl a kvalitný odpočinok znateľne prispievajú k napredovaniu cvičenca.

3. Genetická výbava človeka je faktor, ktorý určuje štrukturálny, svalový, silový rozvoj a tiež rýchlosť progresu v rámci týchto faktorov.

4. Veľa ľudí začne cvičiť, aby dosiahla nejaké ciele spojené s fitness, nakoniec sa však vzdajú, pretože ich očakávania neboli naplnené dostatočne rýchlo a pretože všetko sa im zdá byť náročné.

5. Slabo vzdelaní a neskúsení, respektíve nezrelí tréneri, ktorí majú veľké oči a obrovské očakávania u seba alebo klientov, sú ľahkou obeťou pre marketing.

6. Silový tréning vyžaduje poriadok v cvikoch, sériách, opakovaniach a veľa praxe, zatiaľ čo sa človek musí zameriavať na techniku, zapojenie svalov, nepohodlie, vytrvalosť alebo tempo.

7. Stravovanie a cvičenie sú vo svojej podstate a v rámci teórie jednoduché záležitosti, ale v praxi je to už ťažšie.

zdroj: reddit.com

8. Ak človek priberá príliš rýchlo, naberie značnú časť hmotnosti vo forme tuku, ak však chudne príliš rýchlo, stratí svalovú hmotu.

9. To, že ľudstvo zlyháva v rámci cvičenia a správnej stravy, nás zabíja.

10. Vonkajšie faktory ako prostredie, atmosféra v posilke, podpora a inšpirácia v konečnom dôsledku výrazne prispievajú v procese tréningu.

11. Budovanie svalov je trvalý proces objavovania, aj vývoja takých vecí ako sú napríklad stagnácia, zranenia a rôzne prekážky.

12. Rast svalov je výsledkom pravidelného zvyšovania záťaže, no príliš veľké preťaženie môže spôsobiť pretrénovanie alebo zranenie.

13. Rôzne tabletky, ktoré sú doplnené o slogany, že obsahujú látky na vyrysovanie, alebo že sú výsledkom pokročilých metód, sú prinajlepšom len romány.

14. Jeden z najlepších argumentov pre cvičenie a správne stravovanie je: “A čo ak to nebudeš robiť?”

15. Budovanie svalov nie je obmedzené len v oblasti budovania samostatného fyzického zdravia. Sú tu aj faktory ako disciplína, trpezlivosť a vytrvalosť, ktoré k tejto aktivite rozhodne patria.


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom

Napíš komentár

Simon Kopunec
Som zakladateľ Fitclanu a coach. Rád priaznivcov fitness vzdelávam tak, aby faktami, vedou i praxou podložené informácie získali ľudským, zrozumiteľným a objektívnym spôsobom. Ako coach pomáham ľuďom na ceste za zdravším, krajším a viac fit životom bez zbytočných mýtov a marketingových žvástov.