zdroj: tumbrl.com
Strava

Ovplyvní pivo po tréningu rast svalovej hmoty?

Nikde nie je napísané, že aj tí, ktorí pravidelne cvičia a fitness je ich hlavný a neodmysliteľný koníček, nemôžu byť milovníci piva. No a pôžitok z vychladeného piva je o to väčší, keď máme vonku horúco, ako posledné dni. „Ale veď to jedno pivo ma nezabije“ povedia si mnohí. Našťastie, ľudia z Examine nevynechali ani túto problematiku, a tak sa teraz pozrieme na to, čo hovoria na to určené štúdie a či nás to pivo vráti o niekoľko krokov vzad a zmarí náš progres.

Zatiaľ čo niektoré výskumy ukazujú, že alkohol môže ovplyvniť syntézu svalových bielkovín (proces, kedy sa svaly opravujú a rastú), otázka je u niektorých trošku iná. Môžu jedno, dve pivká po tréningu negatívne vplývať na nejaké tie série či opakovania, alebo dokonca nás vrátiť s progresom o poriadny kus späť?

zdroj: tumbrl.com

Máme tu 2 výskumy. Jeden porovnával hodnoty pečeňovej proteosyntézy (detoxikačné enzýmy produkované pečeňou) u ľudí, ktorí konzumovali rozličné množstvá alkoholu. Zistilo sa, že rýchlosť syntézy sa menila na základe množstva požitého alkoholu. Syntéza bielkovín bola potlačená o 24 % po tom, čo ľudia prijali 71g čistého alkoholu (čo je približne 5 pív). Avšak tí, ktorí prijali len 28g alkoholu (približne 2 pivá) boli na tom oveľa lepšie - syntéza bielkovín potlačená nebola!  Jedna z najlepších ľudských štúdií zistila, že syntéza svalových bielkovín bola pri osobe vážiacej cca 68kg potlačená po konzumácii zhruba 7 pív. K tomuto došlo aj vtedy, keď bolo spolu s alkoholom prijatých ešte 25g bielkovín. Aj štúdie na zvieratách hovoria o tom istom. Syntéza svalových bielkovín sa po etanolových enjekciách u potkanoch zastavila.

Výskumy tak naznačujú, že ak si dáme viac ako 5 pív pri jednom sedení, môžu narušiť regeneráciu a rast svalov. Aj keď zatiaľ neexistuje výskum, ktorý by podrobnejšie riešil len jedno pivo, milovníci piva môžu byť i tak asi spokojní, keďže štúdie ukazujú, že 2 pivá po tréningu tvrdú drinu okorenenú progresom nejak nezničia a nevrátia ťa o X krokov späť.

zdroj: tumbrl.com

Pri alkohole je potrebné spomenúť aj testosterón, ktorý je extrémne dôležitý pri budovaní svalovej hmoty. No, a máme tu jednu zaujímavosť. Výskum ukázal, že nízka dávka alkoholu (asi dve pivá pre 68kg osobu) dokázali zvýšiť cirkulujúci testosterón o zhruba 17 % u mladých mužoch a ženách pred menopauzou. Nanešťastie, táto hodnota nie je pravdepodobne dosť výrazná, aby zvýšila rast svalov. Druhá strana mince však taká pozitívna nie je. Približne 7 pív pri rovnako vážiacej osobe vo výskume naopak potlačilo testosterón. Dokonca sa ukázalo, že aj 3-4 pivá môžu jemne znížiť testosterón, pokiaľ by sa našiel človek, ktorý by si toľkoto piva vychutnával každý deň po dobu aspoň troch týždňov. A to už môže byť dosť na to, aby to tvoj progres nielen, že zastavilo, ale aj vrátilo o pár krokov vzad. Mimochodom, podobné informácie o alkohole a aj zhodujúce sa informácie v rámci piva sme vám už priniesli v júni minulého roku v článku o alkohole.

Všetko podčiarknuté, doterajšie výskumy hovoria o tom, že ak bez piva po tréningu nedokážeš žiť a dáš si jedno či dve, z dlhodobého hľadiska by nenarobili nejakú šarapatu. Ale vieš ako to býva, pri jednom to nikdy nekončí, takže si dávaj pozor. A nezabúdaj, aj pokrývame túto zaujímavosť a výskumy ohľadne alkoholu/piva, nepatrí medzi položky zdravého životného štýlu a na alkohol v žiadnom prípade nikoho nenabádame.

Ďalšie použité referencie:
http://examine.com
http://dailyburn.com/life/fitness/post-workout-alcohol-muscle-growth/

Napíš komentár