Premium

Ideálny čas odpočinku medzi sériami na maximalizovanie sily

Možno už z našich článkov viete, čo a ako, no ak nie, tak tu máme prácu od J. Grgica, B. Schoenfelda a ďalších. Riešili, ako dlhá by mala byť pauza medzi sériami, ak je naším cieľom maximalizovať silu. Výsledky zahŕňali 23 výskumov a 491 účastníkov skúmania a zameriavali sa iba na výskumy s lepšou metodológiou.

Aktuálne výsledky hovoria, že veľký nárast sily sa dá dosiahnuť aj pri krátkom čase (<60 sekúnd), ale ak natiahneme pauzu na 2 minúty a viac, je to pre cvičencov, ktorí majú už čo-to odcvičené, lepšia stratégia. Ak ide o netrénovaných ľudí, tu tie prestávky stačia okolo 60 – 120 sekúnd.

V skratke:

Chceš byť mega silný? Trénuj tak, že budeš robiť menej opakovaní s ťažšími váhami (výsledky iných skúmaní) a rob medzi sériami pauzy 2-3 minúty a pokojne aj viac u komplexných cvikov


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom

Leave a Response

Simon Kopunec
Som zakladateľ Fitclanu a coach. Rád priaznivcov fitness vzdelávam tak, aby faktami, vedou i praxou podložené informácie získali ľudským, zrozumiteľným a objektívnym spôsobom. Ako coach pomáham ľuďom na ceste za zdravším, krajším a viac fit životom bez zbytočných mýtov a marketingových žvástov.