Premium

Má špecifické kombinovanie jedál/makroživín vplyv na zdravie a lepšiu stratu tuku?

Špecifické kombinovanie nejakých druhov potravín je v podstate až typ stravovania. V teoretickej rovine hovorí o tom, že niektoré kombinácie majú lepší vplyv z hľadiska zdravia a straty tuku.

Príkladom sú také vyjadrenia, že sacharidy by sme nemali nikdy kombinovať s tukmi alebo že by sme mali jesť bielkoviny a sacharidy zvlášť. Táto metóda žiaľ nie je založená na ničom relevantnom, i tak ide však o celkom známu vec.

Keď sa pozrieme na tento výskum, uvidíme 54 obéznych ľudí, ktorí prijímali 1100 kalórií počas šiestich týždňov. Rozdelení boli do dvoch skupín. V prvej išlo špecifické kombinovanie jedál, pričom jedli 25 % bielkovín, 47 % sacharidov a 25 % tukov. V druhej jedli „normálne“. Makrá boli rozdelené na 25 % bielkovín, 42 % sacharidov a 31 % tukov.

Subjekty boli v nemocnici, takže všetko bolo výborne kontrolovateľné, resp. jedlá im boli pripravované. Rozdiely v strate tuku boli však rovnaké a kombinovanie špecifických skupín potravín neviedlo k lepšej strate tuku.

Takže keď ti niekto povie, že toto a tamto by si nemal kombinovať, lebo je to nezdravé a že by si mal jesť sacharidy samotné a potom bielkoviny, alebo že treba jesť „toto“ a „tamto“ až o hodinu, tak mu povedz, že je to zbytočné a tebe stačí kontrolovať si príjem kalórií.


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom

Leave a Response

Simon Kopunec
Som zakladateľ Fitclanu a coach. Rád priaznivcov fitness vzdelávam tak, aby faktami, vedou i praxou podložené informácie získali ľudským, zrozumiteľným a objektívnym spôsobom. Ako coach pomáham ľuďom na ceste za zdravším, krajším a viac fit životom bez zbytočných mýtov a marketingových žvástov.