Premium

Ružová himalájska soľ vs. obyčajná stolová soľ

Zo zdravotného hľadiska nie sú dáta, ktoré by podporovali nejaké špeciálne zdravotné výhody pri ružovej soli v porovnaní s tou klasickou stolovou.

Z chemického hľadiska tu takisto nie je rozdiel. Či ide o ružovú himalájsku soľ, havajskú morskú soľ alebo inú, vždy ide len o chlorid sodný.

Chuť je asi úplne subjektívna.

Zaujímavé sú minerály. Je pravda, že ružová soľ ich obsahuje o 84 viac, ale 3/4 z nich nie sú pre naše telo esenciálne a rovnako zaujímavý je draslík. Ružová soľ má zhruba 3x viac draslíka ako tá klasická, ale v reálnom svete to nie je faktor, ktorý by nás mal nejako zaujímať, keďže oveľa viac draslíka prijmeme z iných potravín, ako zo soli.

Je teda potrebné poznamenať, že ružová himalájska soľ nie je žiadny „superfood“. Má o niečo viac minerálov, čo je však irelevantné a viac draslíka, čo takisto nemá v konečnom dôsledku žiadny efekt. Z kulinárskeho hľadiska tu však samozrejme rozdiely sú, napr. pri výrobe slaného karamelu sa mnohí profesionálni kuchári zhodujú, že použiť obyčajnú soľ namiesto francúzskej morskej soli alebo ružovej soli Murray River by bolo kvôli chuti veľmi nevhodné.

Okrem toho je však ružová soľ skôr preceňovaný marketingový produkt ako niečo, z čoho by sme mali výrazne čerpať výhody.

Ďalšie použité referencie:
https://sciencebasedmedicine.org/pink-himalayan-sea-salt-an-update/
credits: Mario Tomic


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom

Leave a Response

Simon Kopunec
Som zakladateľ Fitclanu a coach. Rád priaznivcov fitness vzdelávam tak, aby faktami, vedou i praxou podložené informácie získali ľudským, zrozumiteľným a objektívnym spôsobom. Ako coach pomáham ľuďom na ceste za zdravším, krajším a viac fit životom bez zbytočných mýtov a marketingových žvástov.