Premium

Viac bielkovín v raňajkách (v prvom jedle), väčšie zasýtenie počas dňa?

Každý kto nás sleduje už vie, že papať veľa bielkovín je fajn, má veľa benefitov a ak sme rozumní, nemá v podstate negatívne účinky.

Táto staršia štúdia skúmala 9 mužov (s nadváhou), ktorí konzumovali bielkoviny v troch jedlách. Najprv konzumovali bielkoviny na normálnej úrovni (0,8g bielkovín na kg hmotnosti), následne vyšší príjem bielkovín (1,4 g na kg hmotnosti) rozložený rovnomerne do troch jedál. Následne mali buď vysoko bielkovinové raňajky, obed alebo večeru. Dodatočný proteín bol podávaný vo forme vajec a bravčového mäsa. Plnosť, hlad a túžba po jedle boli hodnotené počas 15-hodinovej periódy v priebehu týždňa a to tak počas doby maintenancu (prvé tri dni) ako aj deficitu (nasledujúce 3 dni).

Záver: Počas energetickej rovnováhy neboli pozorované žiadne rozdiely medzi konzumáciou vyššieho množstva bielkovín, pokiaľ išlo o celkovú plnosť. Avšak počas energetického deficitu práve raňajky s vysokým obsahom bielkovín viedli k väčšej plnosti v priebehu nasledujúcich 15 hodín v porovnaní s obedom, resp. s večerou, ktoré obsahovali viac bielkovín. Významný rozdiel však nebol pozorovaný medzi raňajkami s vysokým obsahom bielkovín a vyšším príjmom bielkovín rovnomerne rozložených do troch jedál.

V skratke: Viac bielkovín v rámci prvého jedla zo dňa = vyššie zasýtenie počas celého dňa

Limitácie:

  • Hodnotenie vyššieho zasýtenia nemusí nevyhnutne znamenať aj nižší prijem kalórií (poznáme sa, že ?)
  • Jednoducho to mohlo spôsobiť to, že účastníci začali jesť viac bielkovín, respektíve celkovo kalórií na raňajky, čo u nich nebolo predtým zvykom
  • Zamerali sa len na živočíšnu a nie aj na rastlinnú bielkovinu

Zdroj: Weightology

Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho

Staň sa Premium člen a získaš prístup k 230+ novým článkom, zľavy nielen na naše semináre/webináre a ďalšie výhody.

REGISTROVAŤ

Leave a Response

Coach_Vilo
V skratke: - 13 rokov v hre so železom - 11 súťaží - 6 rokov osobné trénerstvo - IIFYM / IF / Flexible dieting - Fitclan & 365 Gym coach/speaker - JUDr., PhD.