Premium

Dvojtýždňová pauza od cvičenia u minimálne rok trénovaných ľudí. Ako dopadla sila a svalová hmota?

Super štúdia sa zaoberala celkom zaujímavým protokolom, kedy ľudia makali 4 týždne a následne si dali 2 týždne pauzu, a potom zase makali 4 týždne (podobnú štúdiu, ale len pri 2 týždňoch pauzy bez opätovného cvičenia sme tu mali dávnejšie). Ako budú reagovať svaly a sila? Môže 2-týždňová pauza negatívne ovplyvniť niečo z toho?

Účastníci štúdie boli muži vo veku okolo 20 rokov, ktorý za posledný rok pravidelne cvičili minimálne 3x do týždňa. Všetky tréningové parametre boli identické.

Počas prvej 4-týždňovej fázy cvičili 4x do týždňa (2x upper a 2x lower) a cviky robili po 4 série x 10 opakovaní a 75 % 1RM. Takže vidíme, že dosť v pohode tréning.

Počas druhej 2-týždňovej (netréningovej) fázy, nerobili absolútne žiadne cvičenie. Následne znovu trénovali. Výsledky ťa potešia a rovno si ich uvedieme.

Čo z toho vyplýva?

Počas dvoch týždňov netrénovania sa nepreukázali žiadne výrazné zníženia sily alebo rastu svalovej hmoty a toto obdobie ani nebolo prekážkou v rýchlosti získania sily po následnom znovu-trénovaní. Keď musíš vynechať 2-3 tréningy a cítiš sa zrazu ako obézny vorvaň, ktorý prišiel o všetky svaly, je to hra tvojej hlavy. Chill, bro.

Ďalšie použité referencie:
https://www.massmember.com
credits: Michael Zourdos


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom

Leave a Response

Simon Kopunec
Som zakladateľ Fitclanu a coach. Rád priaznivcov fitness vzdelávam tak, aby faktami, vedou i praxou podložené informácie získali ľudským, zrozumiteľným a objektívnym spôsobom. Ako coach pomáham ľuďom na ceste za zdravším, krajším a viac fit životom bez zbytočných mýtov a marketingových žvástov.