zdroj: fitclan.sk
Premium

Tuky a kardiovaskulárne zdravie. Ktoré konzumovať?

Komplexný článok o tukoch už sme nedávno publikovali, a tak možno na úvodnú otázku vieš odpoveď. Ako to však je, keď sa pozrieme výhradne na problematiku tukov & kardiovaskulárneho zdravia?

O tukoch vieme 2 veci. Prvá, že sú extrémne dôležité a podieľajú sa na mnohých funkciách. Druhá, že stále tu prevláda akási kontroverzia v rámci ich typov. Nový výskum z tohto roka týkajúci sa tukov a kardiovaskulárnych ochorení nám hovorí, že by sme v jedálničku nemali vyhľadávať nasýtené (saturované) tuky. A týmto môžeme hneď pozdraviť niektorých biohackerov s maslom (nasýtený tuk) v káve.

Práve nahradenie nasýtených tukov tými nenasýtenými či polynenasýtenými má pozitívny vplyv na redukciu kardiovaskulárnych ochorení.

Len pre pripomenutie, mononenasýtene tuky sú napr. avokádo, olivový olej a ďalšie oleje, orechy, červené mäso a polynenasýtené napr. morské plody, ryby, takisto oriešky, semienka (chia, sezamové..)


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom

Leave a Response

Simon Kopunec
Som zakladateľ Fitclanu a coach. Rád priaznivcov fitness vzdelávam tak, aby faktami, vedou i praxou podložené informácie získali ľudským, zrozumiteľným a objektívnym spôsobom. Ako coach pomáham ľuďom na ceste za zdravším, krajším a viac fit životom bez zbytočných mýtov a marketingových žvástov.