Premium

To, čo robíš pri jedle, môže negatívne ovplyvniť tvoje výsledky

Na piatok si dajme jednu rýchlovku. Typická situácia. Pripravíš si jedlo a ideš popri tom pozerať na nejakú časť seriálu alebo si čítať. Prípadne scrollovať Instagram. V novej štúdii zaradili 62 mladých ľudí do troch skupín.

  • Nerozptýlená skupinka
  • Rozptýlená skupinka (telefónom)
  • Rozptýlená skupinka (čítaním)

Podľa záverov dokáže rozptýlenie spôsobiť vyššiu konzumáciu jedla, a to o nemalých 15 % v porovnaní s jedením bez rozptýlenia. U smartfónu bolo zvýšenie kalórií o cca 203 kcal, pri čítaní o 226 kcal. Ide o pomerne jednoduchý výskum a rozhodne nie sú výsledky šokujúce. Praktické hľadisko je však jasné. Ak si v diéte (ale aj keď nie si a máš problémy s maškrtením), je fajn sústrediť sa na jedlo a všetko ostatné dať stranou.


Páčil sa ti článok? Zdieľaj ho priateľom

Leave a Response

Simon Kopunec
Som zakladateľ Fitclanu a coach. Rád priaznivcov fitness vzdelávam tak, aby faktami, vedou i praxou podložené informácie získali ľudským, zrozumiteľným a objektívnym spôsobom. Ako coach pomáham ľuďom na ceste za zdravším, krajším a viac fit životom bez zbytočných mýtov a marketingových žvástov.